Träning för Martin

Var träning för Martin i helgen med Bogge =). Resan dit gick bara bra, sov hela vägen :P. Red halv fyra, ute, fint väder, alldeles för fint, lite för mkt broms och skit men annars var det bra :P. Det gick suuuuper bra!! Och idag gick det oxå suuper bra!!! Han har blivit jätte fin!! Superlösgjord! =D Tränade lite allt möjligt, mest att få till mjuka övergångar :). Bogge var väligt trött efter passen ^^. Sov i gången när jag gjorde iordning honom för natten x). Var jätte nöjd med helgen så jag har egentligen inte så mkt att berätta :P. Laddar innan DM:et den 6-8 =) Hoppas det går bättre än förra året, hahahahah! XD

Kraamar Emma

Dräktig!

Åkte till veterinären imorse med Märta för att kolla om det blev ngt vid den andra semineringen, första gången missade vi med bara några timmar.. (När hon var brunstig alltså ;)) Mamma och jag trode inte att det hade blivit ngt den här gången heller, MEN! Det fanns!! Det är påväg att bli ett föl!! :D Super lyckliga åkte vi hem igen =). Ska tillbaka om 2veckor och se satt hon inte har kastat/stött bort det. Hoppas ju självklart på en hingst men ett sto är inte fel det heller ;D.

Imorgon åker vi med Bogge till Östersund och tränar för Martin =). Det känns som det var en evighet sedan men det var typ bara en månad sedan xD Hoppas det går bra :).

6-8 augusti är det DM i Timrå så håller på finslipa lite nu =). LA:4 och LA:6 är DM klasserna =). Nästan alla hotell och campingar var helt fulla!! Rocksette eller vad dom heter kommer dit, fotbollslag kommer så det är proppat!! Det finns väll hotell med dom är typ 2mil bort och dom närmare kostar dubbelt så mkt bara för den där Rocksette kommer :/.
Men tillslut hittade mormor och morfar ett hotell satt det är fixat :D.

Nu ska jag ta och väcka anna.. xD Sover fortfarande :P

Kraamar Emma

Hemma!

Nu är jag hemma från Åland =). Kom in till stockholm vid 14:00 och åkte sedan bil hem (mormor & morfar körde ;P).
Så himla skönt att vara hemma men tråkigt att behöva lämna Moa :( <3. När jag kom hem såg jag två kattungar vid stallet, 8veckor, gulliga :). Tiara var knäpp som vanligt och hästarna står ute och slöar till sig ;D.

Ja, jag har nu varit borta i 10 dagar så ska berätta lite om vad jag gjort :). Åkte tåg ner till Stockholm Central där Moa och hennes pappa väntade. Åkte "hem" (alltså till moa xD) och gjorde iordning lite grejor.
Onsdagen skulle vi på bio!! ECLIPSE! Det var Moa, Jag och Isa :D. Åt på PizzaHut före filmen, och det tog typ 40min innnan den kom!! Skynda sig upp till bion och då var det en viss Moa och Isa som ville ha popcorn!!! xD Stå i kö i 20min xD Efter ett tag så gick moa och satte sig i biografen och skulle sms om den började så kunde jag köpa åt henne. PRECIS när vi var vid kassan så kom det ett sms: "Filmen har börjat!!" Isa och jag kuta!!!!! Sen när vi gick in till biografen var det så jävla mörk satt vi såg inte vart mos var! xD HAHAH! Hur många 100 pers som hellst! Tills slut såg vi en Moa sitta och vinka mitt i röran xD Filmen var as bra! Bättre än dom två första tycker jag :P. Kunde inte äta ngt medans jag kollade, var helt hyper xD. P Åkte hem efteråt och sooooov :).

Torsdag: Åka till Grönan! Åkte med Moas mamma till jobbet, tågstation alldeles bredvid så vi hoppade på ett :). Var framme på Centralen vid 9 tror jag så vi gick och kollade lite ;). Sergels torg, riksdagshuset, nordiska museet, teaterhuset (vad det nu heter :P), slottet och lite annat :). Sedan buss till Grönan där vi träffade Angelica och några av hennes kompisar :). Efter 40000 i pop expressen så fick man ont i ryggen! Ganska mulet väder men det gick :D. Första vi åkta var Vilda Musen, Moa och jag var dom allra första :D! Sedan Jetline, jetline, jetline, jetline, jetline xD Vi vann nästan en 2kg toblerone, bara ett nummer ifrån! :( Åkte hem och soov väldigt djupt med en härlig smärta i ryggen efter allt vi åkt ;).

Fredag: Typ ingenting, packade inför Åland, träffade Johanna en stund :). Träffade Emir, Niklas och Elias på Ica, lika konstiga som vanligt =P. Hem, nördade lite playstation och sedan godnatt :)

Lördag:-Lördag:Upp tidigt, sätta sig i bilen till färjan och sedan åka båt :) Båt resan tog bara 2 timmar satt det var lugnt=). Så fort vi kom fram så var det ungeför 35 grader i solen! Så höll det sig hela veckan! Sol, sol, sol och lite vind, helt perfekt :D Vi kollade på hela Säsong 2 av "Robin Hood" (9timmar ;D) + Tredje säsongen av "21 jump street", man kan ju inte vara utan Johnny Depp en hel vecka! ;). Var väll uppe till halv 2-2 varje kväll/natt ;). Sov till 11 :) Sola tills man håller på brinna upp sedan gå in och spela kort ;). Några båtturer blev det också :) .
Har blivit gaaaanska brun, inte lika blev iaf xD.